صفحه اصلي
نمایش جزییات خبر
     
 
دکتر حسینی خبر داد؛ صدور کارت ملی هوشمند برای ۴۲ درصد جمعیت واجد شرایط استان+عکس  
اخبار عمومی
روابط عمومی استانداری خراسان رضوی
 

با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، شورای اداری ثبت احوال استان در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید جواد حسینی در این نشست با تبریک سوم دی روز ثبت احوال گفت: سازمان ثبت احوال به عنوان یکی از اولین و باسابقه ترین ادارتی است که با قدمت یک قرن در کشور شروع به فعالیت نموده است و به مناسبت این قدمت دیرینه و اهمیت موضوع از سوی شورای عمومی و فرهنگی کشور، روز سوم دی ماه را روز ملی ثبت احوال در تقویم عمومی کشور نامگذاری شده است.
وی ثبت وقایع حیاتی را راهی در جهت شناخت وضع موجود دانست و اظهار داشت: رشد 20 درصدی ثبت به هنگام وقایع تا مرز 99 درصد در ولادت و 97 درصد در وفات از جمله موفقیت های استان در زمینه ثبت وقایع حیاتی می باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: در استان بالغ بر 11میلیون و 500 هزار فقره اسناد ولادت و وفات وجود دارد که درراستای مکانیزاسیون این اسناد طرح آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی از جمله کارهای مفید در این زمینه است.
حسینی افزود: کلیه اسناد استانی و کشوری از سال 1391به پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور متصل است و در این طرح امکان خدمات رسانی به مراجعین در همان محل سکونت فراهم شده است که گام بزرگی در جهت تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی است.
وی با بیان اینکه اعتبار کارت های ملی کاغذی تا پایان سال به پایان می رسد اظهار داشت: تا کنون قریب به 42 درصد از جمعیت 4 میلیون 700 هزار نفری واجد شرایط موفق به دریافت کارت هوشمند شده اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: خدمات کارت هوشمند ملی در 103 دفتر پیشخوان و پست در سطح استان در حال ارائه می باشد که از این تعداد 80 دفتر شهری و 23 دفتر روستایی هستند.
حسینی برون سپاری ارائه خدمات را یکی از نقاط عطف فعالیت سازمان ها در کاهش تصدی گری و در جهت اجرای اصل 44 قانون اساسی دانست و گفت: با وجود آن که ثبت احوال ازدستگاه های حاکمیتی می باشد در این زمینه بسیار موفق بوده است. هم اکنون علاوه بر ادارات ثبت احوال سراسر استان، بالغ 160 مرکز خارج از ادارات ثبت احوال به مردم خدمات ارائه می دهند.
وی در پایان تکریم ارباب رجوع ، بهینه سازی ارائه خدمات، تجدید نظر در شیوه های ارائه خدمات، ارائه خدمات مکان محور را ار دیگر فعالیت های ثبت و احوال استان دانست و اظهار داشت: کسب رتبه های برتر کشوری و استانی ثبت و احوال نشان از فعالیت های شبانه روزی پرسنل این دستگاه دارد.

 

  .::اتصال به منبع خبری ::.