تکریم ارباب رجوع
 

 

 
 
عملکرد اداره کل ثبت احوال استان خراسان در ارتباط با طرح تکریم ارباب رجوع تا ابتداي سال 1389
 
الف: شفاف و مستند سازی نحوه ارائه خدمات به ارباب رجوع
1- مستند سازی 24 فعالیت عمده ثبت احوال و نصب آن به صورت تابلو در کلیه ادارات تابعه از جمله صدور شناسنامه نوزاد - تعویض شناسنامه - المثنی شناسنامه - حل اختلاف - تغییر نام - تغییر نام خانوادگی - کارت شناسائی ملی - ثبت فوت - ثبت تحولات شناسنامه - الصاق عکس- سير پرونده هاي قضايي-صدور گواهي تجرد- گواهي فوت- استعلام هويت ملي و ...
2-اخذ گواهينامه مديريت كيفيت (ISO-9001-2000) در خصوص فرآيندهاي مستند سازي شده اداره كل و ثبت احوال مشهد
3- كنترل و بازنگري مستمر فرايندها
 
ب: اطلاع رسانی در خصوص نحوه ارائه خدمات به مردم
 1- راه اندازی و تجهیز درگاه الکترونیکی اداره کل ثبت احوال خراسان رضوی به آدرس(www.sabteahval-kh.ir  ) بمنظور اطلاع رسانی کامل و شفاف به مردم شریف و مراجعین محترم.
2- نصب تابلو راهنما در ورودی کلیه ادارات تابعه
3- تهیه بروشور شامل کلیه فعالیتهای ثبت احوال و توزیع آن بین مردم
4- نصب تابلو نام و نام خانوادگی - شرح مختصری از وظایف و عنوان پست سازمانی برای کلیه کارکنان
5- شماره گذاری اتاقها در سطح ادارات تابعه
6- راه اندازی دستگاه تلفن گویا ويژه راهنمايي كليه خدمات سجلي(507979)
7- تدوین ونصب سيستم پيامك (SMS)اعلام شناسنامه ها و كارت هاي ملي پیدا شده ، پاسخگو به تمام تقاضاهای کشوری (کلیه مردو عزیز میتوانند با ارسال شماره ملی خویش به شماره همراه 09381001000 از احتمال پیداشدن مدرک خود ،حتی تا یکماه بعد مطلع شوند).
 8- راه اندازي سيستم اعلام شناسنامه ها و كارت شناسائي ملي مكشوفه درپورتال اداره کل(www.sabteahval-kh.ir).
9- امكان رسيدگي وپاسخگويي به درخواستها ،سوالات ، از طريق فضاي پورتال .
10- ارتباط مستمر رسانه اي با صدا و سيما مركز استان و ارباب جراید درقالب مصاحبه هاي مختلف آماری وعملکردی .
11- مصاحبه واطلاع رسانی به روزنامه هاي محلي خراسان ، قدس و شهرآرا به منظور اطلاع رساني به مردم .
12- نصب صندوق شوراي امر به معروف و نهي از منكر درمحل اداره كل و ثبت احوال مشهد .
13- اطلاع رساني در رابطه با رسيدگي به شكايات و اعلام شماره تلفن مربوطه درسطح ادارات استان.
 
ج: تدوین منشور اخلاقی سازمان در ارتباط با مردم
ضمن تهیه منشور اخلاقی سازمان برای کلیه ادارات تابعه به صورت تابلو و نصب در محل مناسب در سطح ادارات تابعه در همایش سراسری کارکنان ثبت احوال همچنین همایش روسا و سرپرستان آموزش لازم توسط مشاور ریاست سازمان و بازرس ویژه طرح تکریم - مدیریت استان و بازرس ویژه طرح تکریم در استان داده شده است.
 
د : بهبود و اصلاح روشها:
1- طرح استقرار نمایندگان ثبت احوال در بیمارستان ها و افزایش 38 پیش خوان خدمت رسانی که برای اولین بار در سطح کشور اجرا شد. که حداقل از حضور 300000 نفر در سال در ثبت احوال جلوگیری شده است.عدم نياز به مراجعه به ادارات ثبت احوال - پاسخگويي سريع - جلوگيري از اتلاف وقت ارباب رجوع - كاهش بار ترافيكي و هزينه هاي تردد - ارتقاء سطح بهنگام سازي وقايع حياتي - كاهش سطح اشتباهات ، از مزاياي عمده اجراي اين طرح مي باشد.
2- استقرار باجه بانک ملی در سطح مناطق و ثبت احوال مشهد همچنین خدمات پستی - دستگاههای کپی و عکاسی که به تعداد کل مراجعه کنندگان یکمرتبه از ایاب و ذهاب آنان در سطح شهر جلوگیری شده است.
3- اعزام نمایندگان ثبت احوال جهت الصاق عکس به مدارس و عکسدار نمودن شناسنامه دانش آموزان واجد شرايط
4- فراهم نمودن شرايط برون سپاري ارائه خدمات سجلي به دفاتر پيشخوان خدمات دولت در راستاي اصل 44 قانون اساسي و حذف فاصله هاي مكاني مردم با ثبت احوال.
 
ه : آموزش
1- برگزاری دوره هاي آموزش در سطح اداره کل و آموزش کارکنان استان بمنظور افزايش سطح آگاهي و  ارتقاء سطح پاسخگويي آنان.
2- برگزاری دوره هاي آموزشي تخصصي داخل جهت كاركنان در ارتباط با طرح ها و برنامه هاي جديد سازمان ثبت احوال.
 
و: نظرسنجی از مردم و مراجعين
1- نصب صندوق نظرسنجی در کلیه ادارات و جمع بندی نظرات مردم در پایان هر ماه و تشویق کارکنان - کارشناسان و مدیران که برخورد مناسب با مردم را داشته اند که در این ارتباط نشان میدهد قریب 5/9 درصد مراجعین از عملکرد کارکنان ثبت احوال رضایت داشته و فرمهای ریخته شده به صندوق موید این ادعا است.
2- ایجاد فضای ویژه دریافت شکایات و درخواستها و نظرات مردم در پورتال اداره کل ، وپیگیری وبررسی واعلام نتیجه در اسرع وقت بصورت الکترونیکی و ازطریق ایمیل و تلفن و...
 
ز: نظارت بر حسن رفتار کارکنان
در هر سال و در دو مقطع از سوی بازرسین ویژه طرح تکریم سازمان همچنین بازرس ویژه مدیریت استان کلیه ادارات مورد ارزیابی قرار گرفته و اداراتی که بیشترین فعالیت را داشته اند مورد تقدیر و تشویق قرار مي گيرند.
 
ت: سایر خدمات در جهت تقویت روحیه - ایجاد انگیزه در كاركنان بمنظور تمايلات مثبت در پاسخگويي به ارباب رجوع:
1- تاسیس تعاونی اعتبار و پرداخت وام به صورت سپرده گذاری و قرض الحسنه به کارکنان در طی سال مذکور با سهل ترین شکل ممکن.
2- تاسیس صندوق معراج و اعزام كاركنان به سفرهاي زيارتي و سياحتي در هر سال.
3- پیگیری و تحویل 80 واحد مسکونی از طریق تعاونی مسکن به متقاضیان فاقد منزل مسکونی و شروع بکار فاز 2 به تعداد 66 واحد.
 
ح: ساير خدمات بهينه سازي شده در راستاي تكريم ارباب رجوع :
1- جمع آوري مدارك ولادت نوزادان از بيمارستانها و صدور شناسنامه ، تحويل شناسنامه به متقاضي از طريق پست درمشهد وشهرهای بزرگ استان.
2- نصب دو دستگاه pos در اداره كل و اداره مشهد ( سيستم بانك )
3- تغيير فضاي محيط اداري برابر نياز و خدمت بهتر و بهينه به ارباب رجوع ( شفاف سازي محيط اداري )
4- نصب پيشخوان ارائه خدمات در كليه ادارات ثبت احوال استان.
5- احداث رمپ در ادارات به منظور تسهيل در رفت و آمد جانبازان و معلولين عزیز.
6- نصب آبسردكن در ادارات ثبت احوال استان جهت ارباب رجوع .
7- نصب آسانسور در اداره كل و اداره ثبت احوال مشهد .
8- استقرار باجه بانك ملي در ادارات مشهد و مناطق .
9- استقرار باجه پستي در اداره ثبت احوال مشهد .
 
ي: نتيجه ارزيابي عملكرد استاني ثبت احوال:
1- كسب رتبه اول در ارزيابي عملكرد سال 1387در گروه مؤسسات و سازمانهاي وابسته ( دو دستگاه ) .
2- كسب رتبه دوم در ارزيابي عملكرد سال1387در كل استان شامل مؤسسات و سازمانهاي مستقل و وابسته و شركتهاي دولتي ( 51 دستگاه )

 
فلوچارت فرآيند رضايت ارباب رجوع

 تاريخ آخرين بازنگري: 30/05/1389

     
پيشنهادات خود را در اينجا مطرح نماييد
ارسال